Привет!
Твоят наследник у дома се е родил Прожектор и ти нямаш никаква идея какво да правиш с него? Aко не знаеш какъв тип е твоето дете, веднага можеш да провериш тук.
Следват няколко прости съвета, за да намериш път към сърцето му, да не го повредиш неволно и да му помогнеш да успее в живота.
Нека започнем с малко въведение какво означава детето да е Прожектор? Каква е неговата специфика?
Представи си, че ти се е родило необикновено дете. Сякаш от друга планета. Има нещо различно в него, има нещо „не като при другите деца”.
Да започнем с това, че Прожекторът НЕ е енергиен тип.
Не е устроен по начало да е моторен тип – да има излишък от енергия, която да се чуди къде да влага. Внимание! Тези думи да не се интерпретират като „Боже, детето ми не е жизнено“. Всяко дете е жизнено. Но някои деца са неуморими – имат сила от сутрин до вечер и са като батерия Duracell. Докато други деца са с друга функция по начало – да наблюдават неуморните батерии и да се учат как да взаимодействат с тях. Твоето дете е от втория тип.
От тук можем да извадим първото и основополагащо правило за твоето дете Прожектор:
Не го сравнявай с другите деца
Дори чисто статистически, ако погледнем, 78% от децата са енергийни и реално сравнително малък процент деца са неенергийни – 22%.
Ако изискваш от твоя малък Прожектор да е деен и динамичен като неговите съученици, да е оправен и продуктивен като неговите приятели – това не само, че не е работещо, но може сериозно да увреди детето – то да си създаде погрешна представа самó за себе си, да се усеща, че не успява, дори драстично да спадне неговата самооценка.
Така че пристъпваме към втора важна стъпка:
Ако искаш от твоя Прожектор да свърши нещо, най-добре го направете заедно
Да, точно така. Детето Прожектор има нужда от другар, за да свърши нещо, особено що се отнася до моторни неща, като да си оправи стаята, да посади цветя, да си напише домашните.
Понякога е много просто – нужно е единствено да си в стаята с него, за да има налична енергия, от която детето да се захрани. Друг път то ще оцени, ако реално му помогнеш, особено за битовите неща, като застилане на леглото, подреждане на гардероба и т.н.
Тук е моментът да вметна, че като тип, Прожекторът е най-сложният и с най-много различни подтипове. Т.е. от Прожектор до Прожектор може да има грандиозна разлика, затова винаги е най-добре да се работи с индивидуалната карта на всяко дете. За целта можеш да избереш лична консултация или курс. И все пак, ще се опитам да събера тук това, което е общовалидно за всички деца Прожектори.
И така, стигаме до:
Ако можеш, е добре да даваш време за пауза, почивка и усамотение на твоя Прожектор
Следобедният сън е силно препоръчителен за това дете. Ако не му се спи, може да му предложиш да чете, да рисува, дори просто да релаксира, най-добре поне за известно време насаме.
И тук стигаме до парадокс. Често самите родители определят децата Прожектори като свръхенергични и с неспирно количество енергия.
Защо?
Важно е да знаеш, че тази енергия детето отразява от средата. Добре е от малко да му показваш и заедно да наблюдавате, че когато прелива от енергия, това е в пряка връзка от средата, в която се намира. Ако неговият корен е отворен (най-долният квадрат в картата), вече сигурно са му лепнали и диагноза хиперактивно.
Решението е просто – по възможност да предвидиш на детето място, в което може да си остава насаме. Да си има собствена стая е истинска благословия за него и много здравословно.
Ако от малко се научи да си остава насаме и да вижда самó каква драстична разлика се случва тогава (когато остане самó, детето Прожектор е като балон, който изведнъж спихва), това му дава преимущество като голям – да успява да се наслаждава на собствената си компания. Не е нужно да насилваш нещата, ако той отказва да остава насаме. Ако е с отворен далак (триъгълника отляво в картата) това е детето-лепка и вероятно 24/ 7 е залепен за полата ти. Всичко е необходимо да се случва търпеливо, с постоянство и много обяснения.
Следва:
Спокойно може да разговаряш с детето Прожектор като с голям човек
Ако дотук, четейки статията, през ума ти мина мисъл „Е хубаво, а какво качество все пак притежава моето дете?” стигаме и до това – детето Прожектор е природно интелигентно и много бързо схватливо.
Ако при децата Генератори/ Манифестиращи Генератори е нужно всичко да се случва постъпково и да минава през опита им, за да усвоят нещо, то при детето Прожектор процесът на усвояване на нови знания е светкавичен.
Прожекторите са ментален тип, т.е. са устроени, така че да си обясняват всичко през мислене и осмисляне. Те си вадят изводи от всичко, опитват се да хванат моделите в света, искат да си обяснят устройството на всичко, което ги заобикаля.
По тази причина ти, като родител на това дете, ще му направиш огромно благо, ако му обясняваш всичко. Колкото повече наблегнеш на неговото интелектуално развитие, толкова повече ще му постелиш пътя към успеха.
Отварям скоба, че всичко е добре да е в граници и норми. Да не тръгнеш сега да заменяш разходките сред природа и играта с другарите, за сметка на нов урок. Усмивка.
Ако Център на Главата на твоето отроче е оцветен (най-горното триъгълниче в картата), то усвояването на нова информация може да е по-бавно, но за сметка на това детето ти има „слонска“ памет.
Според конкретните канали в картата може да се види, заложен ли е у него творчески импулс, който да се влее в конкретно творчество (музика, рисуване – Фреди Меркюри и Пикасо са именно Прожектори), или по-скоро механика и математическа насоченост. Тези детайли вече могат да се видят само от конкретната карта. Но имаш ли дете Прожектор, няма да сгрешиш, ако налееш в неговата образованост и това то да се УЧИ да разбира нещата, а НЕ да ги извършва.
Завършваме с:
Индивидуалният подход
За каквото и да става дума, твоето дете може да се разгърне най-добре, когато взаимодейства едно на едно, с човека срещу него.
Ако имаш възможност, за него ще е много полезно да има индивидуални уроци. Когато някой му обръща ЛИЧНО внимание, детето усвоява най-цялостно и пълноценно. Много е важно, разбира се, учителят да разпознава детето и детето да харесва учителя. В противен случай няма да се получи. Ако нямаш възможност за частни учители, ще е добре ти или другият родител да се позанимавате с него. Дори да не го учите на нещо конкретно, ако не се усещате подготвени за това, а да прекарвате лично време с него – това ще е безценно за него, но пак е важно да се случва органично. Т.е. да е приятно както за теб, така и за детето.
Хайде, още малко бонуси за детето Прожектор, защото това е наистина специално дете и в много отношения „различно” от другите.
По възможност е добре да не го караш да е проактивно
Всъщност колкото по-пасивно и рецептивно живее то – да вижда кой реално се интересува от него и кой наистина разпознава потенциал в него – толкова по-близо е до истинската си природа.
Позволи му светът да му предлага и хората сами да го търсят (дори неговите приятели) – ако можеш позволи му да има избор кои покани да приеме, и кои – не. Ако не усеща и не иска нещо, най-добре е да няма изискване на всяка цена.
И завършваме шокиращо – за детенце може да не е здравословно да бъде всеки ден на училище, особено ако е целодневно
Има вероятност, за да си осигури нужната почивка и оставане у дома, детето да развие психосоматични болести, защото знае, че когато е болно, ще си бъде у дома. Затова имай едно наум, че от време на време то има нужда да си почине. Може да е за сметка на един ден на училище, но това може да ти спести седмица боледуване на по-късен етап. Не ми вярвай на думите, най-добре сам да провериш работи ли това за твоето дете.
Имаш си едно малко ангелче у дома, което не е като другите, и твоята мисия е да му помогнеш да се разгърне, да си знае, че е ценно и да е спокойно, че които неща, и хора са за него – те сами ще го потърсят.
Успех! Ако Хюман дизайн вече гъделичка любопитството ти, скоро предстои КУРС.